aktit.se kan hjälpa ert företag att hantera dokument. Genom aktit får ni en säker dokumenthanterare, alltid tillgängligt och dra nytta av de smarta notifikationerna så ni aldrig missar en deadline.
Kontakta ossDessa användarvillkor upprättas och gäller mellan kunden Exempelkund AB med organisationsnummer: xxxxxx-xxxx, i detta dokument hädanefter kallad för kund och LMNO AB med organisationsnummer: 559431-7801, i detta dokument hädanefter kallad leverantör. För att använda den här tjänsten ska du acceptera och signera detta användaravtal med leverantör.
Vid ett ej accepterat avtal kan tjänsten ej användas.
Detta avtal är juridiskt bindande mellan kund och leverantör.
Tjänsten kan tecknas tills vidare, där en uppsägning om 1 månad gäller. Om kund vill kan den även teckna tjänster i förutbestämd tidsperiod, om tidsperiod tecknas upphör kunden rätt till användande av tjänsten efter tidsperiodens slut. Kund kan i de fallen välja att förlänga avtalet, senast en kalendermånad efter tidsperiodens slut. Efter det har leverantör ingen möjlighet att återställa information
Om tjänsten tecknas tills vidare kan kunden säga upp avtalet med 1 månadsuppsägningstid. Kunden kan meddela uppsägning genom att:
Skicka e-post till leverantör om uppsägning
Ringa till leverantör om uppsägning.
Skicka brev till leverantör om uppsägning. (Obs. uppsägningen sker när leverantören mottagit brevet.)
Skicka e-post till leverantör om uppsägning
Leverantören har rätt att ändra dessa avtal. Dessa ändringar skall meddelas till kund innan dessa träder i kraft genom:
Skicka e-post till kund om ändring
Syfte med tjänsten är dokument och avtalshantering.
Tjänsten får enbart användas för sitt syfte beskrivet i paragraf 2. Kund eller besökare får ej kopiera, exploatera eller försöka använda tjänsten på ett sätt som inte faller inom ramen av syftet. Det är inte tillåtet att försöka manipulera eller utnyttja eventuella sårbarheter i tjänsten.
Vid upptäckt av att tjänsten missbrukas eller på något sätt används utanför sitt syfte, har leverantör rätt att omedelbart vidta åtgärder. Åtgärder kan vara att stänga av kund från tjänst, avsluta ingångna avtal mellan kund och leverantör, påpeka till kund om felaktig användning eller liknande redan uppräknade åtgärder.
Mer om ur vi hanterar personuppgifter kan du läsa på vår sida om GDPR.
All kunddata i vår tjänst krypteras både som vilande (lagring) och i transport (överföring). För överföring används SSL (Secure Socket Layer), vilket är en standard för kryptering av trafik. Detta gör att din data aldrig kommer finnas i klartext i trafik, den krypteras mellan datahall och din webbläsare.
De personuppgifter vi har i tjänsten lämnar vi inte ut till någon tredjepart om inte finns tvingande regler eller att domstol kräver det. Dock använder vi av oss av SendGrid som e-postleverantör och en SMS-leverantör. Dessa leverantörer kommer vid utskick få ta del av antingen er e-postadress eller telefonnummer, beroende på hur dina notiser ska levereras.
Tjänsten kräver vissa cookies för att fungera. De uppgifter som lagras i tjänsten är information som gör att du kan använda tjänsten, information om exempelvis vilken användare som är inloggad osv.
Leverantören kan inte hållas ansvarig om tjänsten ligger nere under en period och avtal ej kan nås.
Leverantören kan inte hållas ansvarig om dokument eller avtal som sparats i tjänsten har tagits bort av kund eller en illvillig hackare.
Leverantören kan inte hållas ansvarig om tjänsten hackas och görs otillgänglig för kund.
Leverantören kan inte hållas ansvarig för information som kund sparar information i tjänsten som ej är enligt syfte.
Tjänsten är baserad i Sverige och villkoren styrs av svensk lag.
Om du har frågor om tjänsten eller dess innehåll eller undrar om användaravtalet är du välkommen att kontakta oss via kontaktformuläret